رنگین - آلومینیوم

رنگین - آلومینیوم

موردی یافت نشد!

قیمت مفتول آلومینیوم

نمودار تغییرات قیمت

قیمت مفتول آلومینیوم

مفتول آلومینیوم

یکی دیگر از مفتول‌های پرکاربرد در صنایع، آلومینیوم است. از کاربرد‌های بی شمار آن می‌توان به مواردی از جمله رسانای هوایی، خودروسازی، ساختمان‌سازی و... اشاره کرد. موارد استفاده این مفتول به قدری زیاد است که نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد. در گذشته برای ساخت کابل و سیم از مس استفاده می‌کردند اما امروزه با کمیاب شدن مس و گران بودن آن ، مهندسین مفتول آلومینیوم را جایگزین آن کرده‌اند.

هر چند نمی‌توان میزان رسانایی مس را با رسانه‌های دیگر مطابقت داد. مفتول آلومینیوم از خانواده بور بوده و به عنوان بهترین آلیاژ برای منتقل کردن برق به کمک مفتول آلومینیومی به کابل‌های قدرتمند شناخته می‌شود.

مفتول آلومینیوم

انواع مفتول آلومینیوم

در حال حاضر مفتول‌های آلومینیوم زیادی در بازار و فروشگاه‌ها موجود است که از نظر سایز با یکدیگر متفاوت هستند. انواع مفتول آلومینیوم به شرح زیر است؛ 

•           سیم مفتول آلومینیوم با قطر 2.30  میلی متر

•           سیم مفتول آلومینیوم با قطر 9 میلی متر

•           سیم مفتول آلومینیوم با قطر 12 میلی متر

•           سیم مفتول آلومینیوم با قطر 5.5 میلی متر

سیم مفتول آلومینیوم به دلیل کاربردهای بسیار زیادی که دارد امروزه در سایزهای مختلف تولید از طریق فروشگاه‌های مختلف همچنین فروشگاه مفتول با کیفیت عالی و قیمت مناسب عرضه می‌شود.

 

ویژگی‌های مفتول آلومینیوم

هر مفتولی دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که آن را از سایر مفتول‌ها متمایز می‌سازد حال در این بخش می‌خواهیم ویژگی‌های مفتول آلومینیوم را مورد بررسی قرار دهیم.

1.         مقاومت و دوام بالای مفتول آلومینیوم در برابر ضربات و فشار باعث شده در صنعت خودروسازی به فراوانی مورد استفاده قرار بگیرد.

2.         سیم مفتول آلومینیوم نسبت به سایر مفتول‌های دیگر استحکام و مقاومت بهتری دارد.‌

3.         سبک بودن وزن مفتول آلومینیوم موجب شده حمل و نقل آن راحت باشد.

4.         این مفتول به دلیل انعطاف‌مذیری فوق‌العاده، خاصیت شکل‌پذیری داشته و می‌توان آن را در اشکال مختلف فرم داد.

عوامل موثر بر قیمت مفتول آلومینیوم

پیش از هر چیزی باید بدانید قیمت مفتول آلومینیوم با توجه به چه عواملی تعیین می‌شود تا بتوانید مفتول را متناسب با نیاز خود خریداری کنید. نوع روکش، میزان مقاومت کششی، استقامت کششی، چگالی وزن، نوع مفتول، طول و متراژ، کیفیت، ولتاژ مفتول، سطح مقطع، زره‌دار یا بدون زره و تعداد رشته در قیمت مفتول آلومینیوم تاثیر‌گذار است. همچنین قیمت کابل آلومینیوم با توجه به فاکتور‌هایی همچون برند، استاندارد و .... بستگی دارد.

خرید مفتول آلومینیوم

حال که متوجه شدید مفتول آلومینیوم چیست و چه ویژگی‌هایی دارد و قصد دارید در صنایع تولیدی خود از آن بهره ببرید، برای خرید مفتول آلومینیوم دو روش پیش روی شماست. بهترین روش خرید مفتول آلومینیوم به صورت اینترنتی یا غیر حضوری است که با مراجعه به سایت‌های فروشگاهی مختلف و با بررسی مشخصات محصول و قیمت آن، سفارش خود را ثبت کنید.

فروشگاه مفتول دات آی ار یکی از مجموعه‌های قابل اعتماد و معتبری است که انواع سیم مفتول آلومینیوم با قیمت و کیفیت عالی به فروش می‌رساند. همان گونه که می‌دانید خرید مفتول آلومینیوم به طولی کلی نسبت به خرید جزئی آن قیمت پایین‌تری دارد. وب سایت فروشگاهی  مفتول یک پلتفرم اختصاصی مفتول و آهن‌آلات است که فروشندگان زیادی در آن حضور دارند و خریداران با مقایسه قیمت و انواع، مفتول آلومینیوم خرید خود را نهایی می‌کنند.