رنگین - مس

رنگین - مس

موردی یافت نشد!

قیمت مفتول مسی

نمودار تغییرات قیمت

قیمت مفتول مسی

مفتول مس

شاید برایتان جالب باشد سیم مفتول مس با نام سیم مفتول سیمی نیز در بازار به فروش می‌رسد. این سیم مفتول‌ شباهت زیادی به سیم‌های دیگر دارد و تنها تفاوت آن وجود یک رشته مسی میان آن است. از قابلیت‌های مفتول مسی می‌توان به انعطاف پذیری بالا، چکش‌خواری و نرمی اشاره کرد. شما می‌توانید این مفتول‌ها را در اشکال مختلف در بیاورید.

از آنجایی که قیمت سیم مفتول مس نسبت به سایر مفتول‌ها بالاتر است، باید گفت ضخامت و استحکام آنها نیز بالا بوده و اصلی‌ترین کاربرد آن در صنعت است. ساخت زیورآلات، صنایع دستی، برق و... از دیگر موارد استفاده سیم مفتول مشی است. مفتول‌های مسی در ابعاد گوناگون تولید می‌شوند که هر یک از آن‌ها قیمت و کاربرد متفاوتی دارند.

مفتول مسی

انواع سیم مفتول مس

انواع سیم مفتول مس با توجه به استانداردهای ملی و بین المللی، میزان کیفیت، مواد اولیه و.. بررسی می‌شود. البته میزان استحکام و مقاومت آن‌ها به کمک دستگاه‌های تست مکانیکی ارزیابی شده سپس کیفیت تولید انواع مفتول‌های مس زیر نظر سازمان‌های بازرسی و متخصصان کیفی تایید می‌گردد. مفتول‌های مس از لحاظ ابعاد و نوع انواع مختلفی دارند که می‌توان به اکسترودر شده، نبرد گرم، آهنگری شده، کار سرد ، روکش‌دار و بدون روکش، در ابعاد دقیق به طور آنیل شده، سخت، نیمه سخت و نرم اشاره کرد.

سیم مفتول‌های مسی از لحاظ ابعاد نیز به انواع مختلفی تقسیم بندی می‌شوند که می‌توان 0.5 الی ۱۰ میلی متر اشاره نمود.

سیم مفتول‌های مسی برای کاربرد‌های گوناگونی از قبیل، ترمینال الکتریکی، رادیاتور خودکار، سخت‌فزارهای کامپیوتری، لوازم تزیینی، کلاهک لامپ، اتصالات برقی، قفل‌ها، قطعات الکترونیکی، شکل دهی فلزات، محصولات لوله کشی  صنایع دستی، چراغ‌ها و... استفاده می‌شود.

ویژگی‌های سیم مفتول مس

سیم مفتول مس ای یک سری ویژگی‌های خاص و فوق العاده‌ای است که در ادامه بیش‌تر با آن‌ها آشنا می‌شویم.

  • قابلیت انعطاف پذیری بالا
  • برخورداری از مقاومت الکتریکی
  • استحکام و دوام بالا در برابر خوردگی و پوسیدگی
  • رسانایی خیلی خوب
  • قابلیت استفاده در کلیه مصارف الکتریکی

همانطور که در قسمت بالا گفتیم زیر مفتول مس از یک رشته سیم ساخته شده و شکل‌پذیری آن‌ها ماندگاری بالایی دارد و این ویژگی باعث شده در ساخت وسایلی که نیاز به تزیین و شکل‌دهی دارند گزینه فوق العاده‌ای باشد.

عوامل موثر بر قیمت سیم مفتول مس

زمانی که قد خرید سیم مفتول مس را دارید، تنها عاملی که توجه شما را جلب می‌کند، قیمت آن است. قیمت سیم مفتول مس بر اساس یک سری فاکتورهای مهم همچون ضخامت روکش، نوع روکش و ضخامت مفتول تعیین می‌شود

مفتول‌های مسی از لحاظ انتقال الکتریسیته و گرما نسبت به مفتول‌های دیگر ظرفیت بالایی دارند و این موضوع باعث شده مورد استفاده بسیاری از افراد قرار بگیرد.

 سیم مفتول مس نسبت به مفتول‌های دیگر افزایش قیمت دارد اما انعطاف پذیر بودن و رسانایی آن موجب شده اولین انتخاب برای کاربران باشد.

 در خرید حتماً کیفیت ساخت مفتول را مهم‌تر از هر فاکتور دیگری بدانید و به نوع برند و شرکت سازنده آن توجه کنید.

خرید سیم مفتول مس

هنگام خرید ابتدا به نوع استفاده خود توجه کنید و بهتر است سیم مفتول مس را بر اساس سطح ولتاژ و نوع استفاده شما خریداری کنید. حین خرید بخش‌های برش خورده سیم مفتول را در نظر بگیرید به طوری که هادی باید وسط مفتول به همدیگر تابیده شود و تمام قسمت‌های آن عایق‌بندی شده باشد.

فروشگاه‌های مختلفی در این زمینه فعالیت می‌کنند که نمی‌توان اطمینان کاملی از آن ها جهت خرید سیم مفتول مس داشت به همین منظور پیشنهاد ما به شما خرید از مجموعه مفتول است که یکی از معتبرترین فروشگاه‌های آنلاین محسوب می‌شود.

در این مجموعه انواع سیم مفتول مسی را با قیمت مناسب خریداری کنید. وب سایت فروشگاهی مفتول یک پلتفرم اختصاصی مفتول و آهن‌آلات در سطح کشور است که فروشندگان زیادی در آن به خدمات‌دهی می‌پردازند‌.